Geactualiseerd: 10 juni 2019
1. Voorafgaande afspraken
Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden (hierna AV) zijn van toepassing op de verkoop van alle producten en/of uitvoering van diensten uitgevoerd door de firma T2CM SPRL (hierna genoemd Home Heroes) ten voordele van alle fysieke of morale personen (hierna genoemd de Klant).
De aankoop van een product via onze website, de handtekening op iedere bestelbon of de indicatie van het aanvaarden van een prijsofferte uitgeschreven door Home Heroes bepaalt de verbintenis door de Klant volgens deze AV.
2. Bestelling en overeenkomst
De producten en diensten die beschikbaar zijn en gepubliceerd zijn op onze website gelden niet als een bindend aanbod. Deze kunnen onderhevig zijn aan veranderingen of aanpassingen.
Wanneer u een of meerdere producten in uw winkelwagentje plaatst, ontvangt u alle benodigde informatie. Deze informatie bevat de beschrijving van een of meerdere producten, hun prijs en eventuele bijkomende kosten, de totaalprijs, de betalingsvoorwaarden en de levering, alsook de gegevens van uw bestelling.
Door de betaling uit te voeren, verbindt u er zich toe om het product of de meerdere producten en/of de uitvoering van diensten die vermeld zijn in uw bestelling aan te kopen. Onmiddellijk na het verzenden van uw bestelling en/of reservatie, ontvangt u een email ter bevestiging. Gelieve deze email af te printen of te bewaren. Indien u niet onmiddellijk een email ter bevestiging ontvangt, gelieve dan alle sub-dossiers in uw emailbox te controleren.
De overeenkomst wordt opgesteld in het Nederlands en gaat van kracht van zodra onze email ter bevestiging, waarin de beschrijving van een of meerdere producten, hun prijs en de eventuele bijkomende kosten, de totaalprijs, de betalingsvoorwaarden en de levering alsook de leveringstermijn zijn beschreven, is ontvangen.
Een elektronische factuur zal naar u worden verzonden, onmiddellijk na de ontvangst van de betaling, volgend op een aankoop gedaan via onze website, volgend op de reservatie van diensten waarbij een vooruit-betaling nodig is, of na een betaling bij het afronden van een opdracht.
3. Prijs en betalingsvoorwaarden
Alle prijzen van producten zijn netto weergegeven, in euro, alle taxen inbegrepen – de uitvoering van diensten wordt afzonderlijk gefactureerd. De prijzen (en eventuele promoties) zijn van toepassing op de datum van de bestelling of reservatie.
In geval van de uitvoering van diensten, zal de facturatie gebeuren op basis van de duur van de uitvoering door onze technicus. De bedragen die vermeld zijn op onze website zijn indicatief en gebaseerd op een benodigd gemiddelde voor dat type interventie (1 uur: indoor camera’s, connected sloten, voiceassistent, Philips Hue starter kit, connected luidsprekers – 1 uur 30: slimme thermostaten, Outdoor camera’s, Wifi Mesh-routers – 2 uren: connected deurbellen)
. De duur kan variëren in functie van verschillende factoren (toegang tot de plaats waar de installatie moet uitgevoerd worden, de configuratie van het gebouw, de beschikking van stopcontacten, de voorbereiding van informatie die de internetverbinding toelaten, …). Bijkomende werkuren kunnen dus gefactureerd worden aan de Klant.
Prijslijst :
- Prestatie van diensten met een BTW van 6%: € 87,00 (een duur gelijk aan een uur of minder dan een uur)
- Bijkomend uur met een BTW van 6%: € 53,00
- Prestatie van diensten met een BTW van 21%: € 99,00 euro (een duur gelijk aan een uur of minder dan een uur)
- Bijkomend uur met een BTW van 21%: € 60,50
De BTW die van toepassing is, wordt bepaald op basis van de levering van producten of de uitvoering van de diensten en elke andere wettelijke bepaling van toepassing. De BTW is steeds ten laste van de Klant en kan niet terugbetaald worden. Onmiddellijk na de ontvangst van uw betaling, verzenden wij u een elektronische factuur.
In sommige bijzondere gevallen, kan een BTW tarief van 6% worden toegepast voor de uitvoering van diensten die tot doel hebben een privé woning die minstens 10 jaar oud is, te renoveren. De betreffende renovatiewerken voor dit verlaagde BTW-tarief worden gespecifiëerd op de website van de Federale overheidsdienst Financiën op volgend adres: https://finances.belgium.be/fr.particuliers/habitation/renovation#q2
De bestelling van producten, volgend op het opstellen van een prijsofferte door ons, is onderhevig aan het bepalen van een voorschot, te betalen op de dag van de bestelling en ter waarde van 30% van de totale waarde van de bestelling. De betaling dient contant te worden uitgevoerd, ten laatste op de dag van de installatie van de producten en/of de uitvoering van de bestelde diensten.
4. Herroepingsrecht
Voor de aankoop van producten uitgevoerd via onze website, heeft de Klant het recht om deze te herroepen gedurende 14 kalenderdagen, te beginnen bij de dag van de invoering van de bestelling. Hij kan gebruik maken van het herroepingsrecht door Home Heroes op de hoogte te brengen van zijn beslissing tot herroepen door een schriftelijke verklaring te zenden binnen de aangegeven periode, waarin de wens tot herroeping wordt gevraagd, zonder enige ambiguïteit. Deze verklaring dient per post te worden gestuurd op volgend adres: T2CM SPRL (Home Heroes), Chaussée de Bruxelles 135A Bte 3, in 1310 La Hulpe (Terhulpen) – of per e-mail op info@homeheroes.be.
U kunt geen beroep doen op het herroepingsrecht voor prestaties die volledig werden uitgevoerd of indien de uitvoering is opgestart op uw uitdrukkelijke vraag voor het einde van de herroepingsperiode en u heeft erkent dat u het herroepingsrecht verliest eens de diensten volledig werden uitgevoerd.
5. Levering
De leveringstermijn die wordt opgegeven is indicatief en zonder enige garantie aangezien ze afhankelijk is van externe partners van Home Heroes en van de beschikbaarheid van de producten.
In het geval wij niet in de mogelijkheid waren om de producten te leveren binnen een redelijke periode, heeft u het recht om uw aankoop te annuleren als de leveringsperiode, datum of levering essentieel was, rekening houdende met de omstandigheden die bestonden op het ogenblik van de afsluiting van de overeenkomst.
De eigendom en risico’s op verlies of schade worden aan de Klant overgemaakt op het moment van de levering van een of meerdere producten indien u de vervoerder zelf heeft gekozen en wij u als dusdanig geen leveringskosten hebben aangerekend. Onverminderd uw rechten ten opzichte van de vervoerder.
De eigendom en risico’s op verlies of schade worden aan de Klant overgemaakt op het moment u of een derde, gemandateerd door u, een of meerdere producten in ontvangst neemt.
Op het moment van levering, raden wij u aan om de producten te controleren op eventuele schade, aangebracht tijdens het transport en deze specifiek en schriftelijk te melden. U kunt het pakket weigeren en terug meegeven met de vervoerder indien duidelijk is dat het reeds werd geopend of indien er duidelijke sporen van beschadiging zijn. U hoort in dat geval uw klacht van schade aan een of meerdere producten aan de vervoerder schriftelijk of op een andere passende wijze te bevestigen binnen een periode van drie dagen na de levering en ons een copie te bezorgen op volgend email adres: info@homeheroes.be
We raden u aan om de handleidingen, vermeldingen, gebruiksvoorwaarden en andere instructies voor de producten of diensten die werden geleverd, nauwkeurig te lezen voor de ingebruikname.
Home Heroes kent zich het recht toe om bestellingen waarvan de facturatieadressen en leveringsadressen niet overeenkomen met het land dat werd opgegeven bij de bestelling op de website, te weigeren.
6. Reservatie van een uitvoering van diensten / van een afspraak.
De reservatie van een uitvoering van diensten of een afspraak kan rechtstreeks worden uitgevoerd via de reservatiemodule die beschikbaar is op onze website. Een reservatie of het maken van een afspraak kan ook telefonisch worden gemaakt op 02 896 55 98.
Bij het maken van een reservatie / afspraak online, hoort u ons uw contactgegevens te bezorgen opdat we u onmiddellijk kunnen contacteren om nauwkeurig uw wensen te bepalen en het adres te specifiëren waar de diensten zouden moeten uitgevoerd worden.
Na het afsluiten van een reservatie of afspraak, ontvangt u onmiddellijk een bevestiging per email. U ontvangt tevens een herbevestigings van onze afspraak, steeds per email, 24 uur voor deze zal plaatsvinden.
7. Annulatie van een uitvoering van diensten / van een afspraak
Annulatie van een uitvoering van diensten / van een afspraak. De uitvoering van diensten kan geannuleerd worden tot 24 uur voor de afspraak, zonder kosten. U kunt ook een uitvoering van diensten binnen 24 uur voor de afspraak annuleren aan een annulatiekost van € 50,00 (21% BTW inbegrepen).
Indien u niet aanwezig bent op het afgesproken uur van de afspraak en u deze niet heeft geannuleerd binnen de 24 uur voorgaande aan de datum en uur, bent u ons een bedrag van € 50 verschuldigd, wat overeenkomt met de verplaatsingsonkosten van de technicus.
8. Uitvoering van diensten
De uitvoering van diensten door Home Heroes bevat:
- De installatie van producten waarvoor een installatieaanvraag werd ingediend;
- De configuratie, verbinding met het huisnetwerk, de eventuele installatie van een applicatie nodig voor de goede functie van deze producten;
- Het testen van de producten;
- Het uitleggen van de functies van de producten.
Bijkomende producten (initieel niet voorzien bij het maken van de afspraak) kunnen eventueel ook worden geïnstalleerd door onze technicus, indien hij beschikt over voldoende tijd om dit te doen. Bijkomende kosten zullen worden aangerekend. In dat geval zult u op voorhand hiervan worden geïnformeerd en uw akkoord zal worden gevraagd. Indien onze technicus niet over voldoende tijd beschikt om bijkomende toestellen te installeren, zal u gevraagd worden om een nieuwe afspraak in te plannen.
Bepaalde voorwaarden dienen uitdrukkelijk ingevuld te worden voor de uitvoering van de werken, alvorens onze technicus van start kan gaan met de installatie:
- Het product dat u wenst te installeren moet absoluut compatibel zijn met het systeem waaraan het moet geconnecteerd worden. Onze technicus kan niet verantwoordelijk gesteld worden indien incompatibiliteit de installatie onmogelijk maakt;
- De plaats waar u het product wenst te laten installeren moet vrijgemaakt zijn, proper, beveiligd en eenvoudig te bereiken. Het wordt bepaald door onze technicus of de plaats beantwoordt aan deze voorwaarden;
- Indien het product dat u wenst te laten installeren een elektriciteitsaansluiting nodig heeft, moet er een stopcontact beschikbaar zijn op minstens 2 meter van de plaats waar u het wenst te installeren. In het geval dat het product dat u wenst te laten installeren beschikt over een voeding 12-24V, moet de bekabeling aanwezig zijn. U vindt de specifieke informatie over de vereiste voeding in de specificaties van het product;
- In het geval dat u buitenverlichting wenst te installeren (muur, spots of paaltjes) moet er elektrische voeding voorzien zijn op de plaats waar u de verlichting wenst te laten installeren. Onze technici zijn niet voorzien op het plaatsen van kabels;
- Een internetverbinding met hoog debiet en toegang tot uw thuis-netwerk (via WiFi of in sommige gevallen via Ethernet) is noodzakelijk om het product te verbinden. Zorg ervoor dat er WiFi verbinding is op de plaats waar u het product wenst te voorzien of dat een Ethernet kabel beschikbaar is (indien het toestel een Ethernet verbinding toelaat). Zorg er eveneens voor dat u de technicus het WiFi paswoord kunt bezorgen, zodanig dat hij hiermee toegang kan krijgen om het toestel te verbinden;
- Voor sommige toestellen die een permanente verbinding met diensten in de cloud nodig hebben, moet u beschikken over een internetabonnement dat voldoende volume toelaat voor de behoeften van het product. Als u de hoeveelheid volume dat uw internetabonnement toelaat niet kent, gelieve dan contact op te nemen met uw internet provider;
- Gelieve de verschillende toestellen waarop u de eventuele applicatie wenst te laten installeren, ter beschikking te hebben. Het is daarbij ook nodig dat de bijhorende pin codes van elk van deze apparaten alsook de identificatie-elementen die nodig zijn voor het uploaden van deze applicaties, beschikbaar zijn.
9. Dienst naverkoop
Ons team blijft te uwer beschikking voor om het even welke vraag. U kunt ons contacteren per email op het adres: info@homeheroes.be of per telefoon op 02 896 55 98 (van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 18u00).
10. Garantie
Producten :
Als u een consument bent, geniet u van een garantieperiode van 24 maanden voor elk defect aanwezig op het moment van levering in het product en waarvan u niet op de hoogte was op dat ogenblik of dat u niet kon weten op dat moment, rekening houdende met de omstandigheden. Als u een professioneel bent, is de garantieperiode 12 maanden.
De garantieperiode vangt aan op het ogenblik dat u, of een derde die door u werd gemandateerd, het product fysisch in ontvangst heeft genomen.
We raden u aan om de handleidingen, vermeldingen, gebruiksvoorwaarden en andere instructies voor de producten of diensten die werden geleverd, nauwkeurig te lezen voor de ingebruikname. In de meeste gevallen verzekert een correct gebruik, conform met de instructies, dat het product een lange gebruiksduur heeft. Veelvuldige defecten of schade door een nalatig gebruik of manipulatie of een foutieve installatie – in het geval dat deze niet werd uitgevoerd door ons – of door het toevoegen van onaangepaste accessoires, zijn niet gedekt door de garantie.
Wanneer non-conformiteit wordt vastgesteld tijdens de garantieperiode, dan heeft u het recht om herstellingen of vervanging van het product te vragen zonder kosten, om een aangepaste korting te bekomen of om de overeenkomst op te zeggen voor dit product, conform met de wettelijke voorwaarden die van toepassing zijn. Indien u wenst dat wij het toestel herstellen of vervangen, moet deze oplossing aanzien worden als proportioneel, rekening houdende met andere oplossingen die kunnen worden aangeboden zonder ongemak voor u. In dat geval houden wij rekening met een normaal gebruikvan het product sinds het werd geleverd.
In geval van defect, gelieve ons dat te signaleren, niet later dan 2 maanden nadat u het defect heeft waargenomen. We verzorgen de herstelling van het product indien dit realiseerbaar is of vervangen vervangen het product in de best mogelijke termijn. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor om het even welk eventueel nadeel veroorzaakt door de duur van de herstelling of de vervanging van een of meerdere toestellen.
Belangrijk: alvorens ons het toestel terug te bezorgen, raden wij u nadrukkelijk aan om alle persoonlijke gegevens te verwijderen en we nodigen u uit om de uitleg hieronder te lezen opdat u op de hoogte bent waarom het noodzakelijk is deze te verwijderen. Bij het terugbrengen, vragen wij u om de onderstaande verklaring te bevestigen:
Ik verklaar het het product of de producten dat/die teruggestuurd werd(en) geen persoonlijke gegevens bevat(ten). Ik ben er bewust van dat elk persoonlijk gegeven dat per ongeluk op het product werd gelaten niet zal worden behandeld door Home Heroes. Bijgevolg, kunnen deze gegevens niet beschermd worden in het kader van de Algemene Regelgeving op de Bescherming van Gegevens (ARBG, EU 2016/679) – Hier graag even de juiste term controleren !!)
Verklaring: Home Heroes behandeld niet opzettelijk de gegevens die achtergelaten worden op een product dat naar ons werd teruggebracht en beschikt over geen enkel juridische grond krachtens artikel 6 van de ARGB (EU 2016/679). Door het toestel terug te geven, herkent de Klant zijn verantwoordelijkheid op dit gebied. Home Heroes verbindt er zich toe om de Klant voldoende te wijzen op de noodzakelijkheid om alle persoonlijke gegevens te verwijderen en praktische stappen te nemen om dit uit te voeren. Als gevolg hiervan, gaat Home Heroes er vanuit dat ieder product dat is teruggebracht geen persoonlijke gegevens meer bevat en zal het in geen geval controleren of dat effectief het geval is. Consequentie hiervan is, dat gegevens die toch achtergelaten zijn op het product niet de verantwoordelijkheid zijn van Home Heroes als beheerder van die gegevens in het kader van de ARGB. Weet dat dit eveneens betekent dat, ondanks strenge algemene veiligheidsmaatregelen aangaande onze voorraad (teruggegeven) en onze bevoorradingsketen, geen enkele bijkomende stap zal worden genomen voor de bescherming en het beheer van gegeven in de context van de ARBG voor producten die werden teruggebracht en dat Home Heroes in geen enkel geval verantwoordelijk is voor schade die resulteert in een schending van persoonlijke gegevens waarvan Home Heroes in alle rechtvaardigheid niet op de hoogte was op het teruggebrachte product.
Uitvoering van diensten :
De garantie die betrekking heeft op de uitvoering van diensten is onder de verantwoordelijkheid van Home Heroes. De verantwoordelijkheid voor een correct gebruik volgens de handleiding die geleverd werd bij het product valt bij de Klant.
Als blijkt dat het product niet functioneert omwille van een foutieve installatie, uitgevoerd door onze technicus, verbindt Home Heroes er zich toe om gratis een nieuwe afspraak te maken voor de installatie. Als het product echter niet functioneert omwille van een foutief gebruik door de Klant, zal een nieuwe afspraak voor installatie/configuratie ingepland worden op kosten van de Klant.
11. Privacy
U vindt onze Privacy politiek door te clicken op onze website.
Wij maken gebruik van cookies en andere vergelijkbare technieken. Deze analyserende en functionele cookies worden gebruikt om de kwaliteit van uw bezoek te optimaliseren. We kunnen eveneens, via derden, opvolg-cookies plaatsen om u gepersonaliseerde advertenties van andere website aan te bieden. Deze opvolg-cookies houden rekening met uw navigatie en clicks die u doet op verschillende webpagina’s om een profiel-type te maken voor uw interesses. Door ons uw emailadres te bezorgen, kunnen wij u contacteren indien u een bestelling niet heeft bevestigd na een bepaalde periode van tijd.
Het verzamelen van uw naamsgegevens is noodzakelijk om iedere bestelling van producten/ reservatie van diensten te kunnen realiseren. Conform met de wet informatica en vrijheid van 8/12/1992, heeft de Klant toegang tot deze gegevens voor aanpassingen, verbeteringen en het verwijderen van persoonlijke gegevens doormiddel van een eenvoudig schrijven op het adres van de onderneming.
Voor het ontvangen van een prijsofferte, bezorgt de Klant zijn emailadres en/of telefoonnummer aan Home Heroes en geeft deze Home Heroes de toelating om gecontacteerd te worden binnen een periode van maximaal 3 maanden, volgend op de datum van de offerte.